Alimente care intaresc sistemul imunitar

Sistemul imunitar este sistemul de aparare al organismului fata de agentii patogeni. Pentru ca este supus in permanenta influentei factorilor externi trebuie sa-l mentinem intr-o stare cat mai buna. Indiferent daca e iarna sau vara, toamna sau primavara, nu uita ca lupta cu factorii care ne perturba imunitatea trebuie sa fie permanenta. Incepe cu o alimentatie sanatoasa, continua cu sport si cu gandire pozitiva si-ti vei imbunatati rezistenta organismului.

Fructe si legume verzi

Fructele si legumele verzi, in marea lor majoritate, vin in ajutorul  sistemului imunitar. Ardeii, dovleceii, fasolea verde, varza, salata verde si spanacul ne fortifica sistemul imunitar si previn anemia. Merele verzi, strugurii verzi, perele verzi, lamaile verzi si kiwi sunt adevarate fabrici de vitamine care ne vitalizeaza si ne energizeaza organismul.

Fructe si legume portocalii

Virozele repetate sunt semne clare ale unei rezistente scazute a organismului. Citricele tin la distanta starile de gripa si raceala. Vitamina  C este responsabila de cresterea numarului de anticorpi si de intarirea imunitatii. Portocalele, mandarinele, clementinele, piersicile, trebuie consumate cat mai des, fie sub forma de sucuri, fie in stare naturala. Dintre legumele portocalii, morcovii au un aport ridicat in ceea ce priveste cresterea rezistentei sistemului imunitar, datorita continutului de carotenoizi.

Fructe galbene

Nu uita de rolul deosebit de mare pe care il joaca in alimentatia ta bananele, caisele, pomelo, grapefrutul si lamaile. Bananele sunt surse de potasiu si de proteine ajutand corpul sa lupte impotriva depresiei si a insomniei. Pomelo, grapefrutul si lamaile sunt bogate in vitamina C, B1, B2 si in minerale, de aceea sunt utile pentru mentinerea sistemului natural de rezistenta al organismului.

Usturoi si ceapa, de preferat crude Usturoiul este considerat un antibiotic natural, al carui consum ne protejeaza de bronsite si de traheite. La fel si ceapa, ne face mai rezistenti  fata de bolile respiratorii.

Sfat: Consuma ceapa si usturoiul crude pentru un maxim de eficienta.

Nuci, migdale si seminte de dovleac

Nucile sunt un inamic de temut al infectiilor, fapt datorat continutului de omega 3 si de polifenoli. Migdalele, bogate in vitaminele E si B, intaresc organismul si il apara de efectele nedorite ale stresului.

Sfat: In loc de gustari nesanatoase, tine la indemana o mana de migdale, de nuci sau seminte de dovleac. 

Pestele si carnea de pui

Pestele nu trebuie sa ne lipseasca din alimentatie. Consumat regulat, el ne intareste sistemul imunitar si ne curata organismul de toxine. Carnea de pui ne ofera necesarul de proteine de origine animala ajutand la mentinerea unui sistem imunitar rezistent si la prevenirea anemiei.

Nu ignora iaurturile simple! Iaurtul simplu, fara adaosuri artificiale, este un bun adjuvant in pastrarea imunitatii. Pentru un plus de beneficiu imbogateste-l cu cereale (ovaz, secara).

Mierea si produsele apicole

Nu uita de miere si de produsele apicole derivate: propolis, laptisor de matca. Indiferent de anotimp, consuma-le cu incredere ca sa ai un sistem imunitar mai rezistent.

Sfat: Mierea de salcam este cea mai recomandata in tratarea racelilor. Poti sa o adaugi in ceai de catina, macese, galbenele, muguri de pin sau sunatoare pentru un efect sporit.