Exista multe tipuri de inteligenta, dar inteligenta emotionala este cu siguranta una pe care trebuie sa o lucrezi si sa o dezvolti, cel putin daca vrei sa ai liniste sufleteasca, relatii bune si sa previi ca stresul si anxietatea sa preia controlul asupra vietii tale.

Potrivit Psychology Today , acesta este ceea ce faciliteaza increderea in relatii, dar este si esential pentru cresterea personala si fericirea, motiv pentru care a avea un EQ (sau coeficient emotional) ridicat este atat de important astazi (de fapt, asta a fost intotdeauna adevarat, dar acum noi sunt mai constienti).

Si nu este doar o problema interna si de sanatate mintala , ci este ceva care te poate ajuta sa stii cum sa faci fata si sa raspunzi nevoilor celorlalti, ceea ce este una dintre cheile pentru a crea relatii puternice si sanatoase. Si este, de asemenea, o „abilitate” care este foarte cautata si apreciata la locul de munca, deoarece aceasta va poate afecta modul in care lucrati cu echipa dvs. si va poate imbunatati sau reduce performanta.

Lucrul bun despre inteligenta emotionala este ca, chiar daca nu o ai, este ceva la care se poate lucra si creste daca ai instrumentele potrivite, iar expertii au cateva sfaturi care pot fi de mare ajutor.

Utilizati un stil de comunicare asertiv

Potrivit expertilor, aceasta este o modalitate excelenta de a castiga respectul celorlalti , fara a ajunge la extrem de a parea prea agresiv. Este vorba despre a-ti comunica opiniile in mod direct si clar, lasand mereu spatiu celorlalti sa vorbeasca, dar fara a-i lasa sa te ignore si fara teama de a spune ceea ce gandesti.

Intr-un conflict: raspunde, nu reactioneaza

Cand exista probleme, multi oameni au tendinta de a exploda sau de a face „furnite”, dar asta nu te va duce nicaieri. Este important sa ramai calm , sa nu iei decizii impulsive si sa nu te concentrezi pe problema sau pe ceea ce te streseaza, ci sa lucrezi pentru a gasi cea mai buna solutie, chiar daca dureaza putin.

Asculta activ

O persoana cu inteligenta emotionala nu cauta doar momentul pentru a intra in conversatie, nu este vorba de a-ti astepta randul pentru a vorbi, ci de a asculta cu atentie ceea ce spun ceilalti, de a le absorbi comentariile si de a le intelege inainte de a raspunde, punand si Acorda atentie. la indiciile non-verbale ale conversatiei (de aceea Tim Cook are regula tacerii incomode).

Motivati-va

Nu te astepta la complimente, felicitari sau motivatii externe, stabileste-ti obiective personale pe care le poti atinge si creeaza provocari care sa te mentina cu o atitudine si motivatie buna . Daca motivatia ta depinde de altii, s-ar putea sa o pierzi atunci cand apare o problema, asa ca este mai bine sa ai ceva personal.

Constiinta de sine

Aceasta consta in recunoasterea propriilor emotii si a ceea ce le afecteaza atat in ​​mod negativ, cat si pozitiv, precum si in recunoasterea modului in care emotiile tale ii afecteaza pe ceilalti si a modului in care ceilalti ii afecteaza pe ceilalti. Acest lucru te va ajuta sa stii cum sa reactionezi si sa te controlezi in situatii dificile, dar te poate ajuta si sa lucrezi cu altii si sa-i ghidezi.

Invata sa accepti criticile

Criticile nu sunt atacuri personale, o persoana cu inteligenta emotionala stie ca sunt oportunitati de a creste si de a invata si le ia ca lectii care pot fi folosite pentru a se imbunatati in continuare.

Empatiza cu ceilalti

Este vorba despre incercarea de a-i intelege pe ceilalti si de a relationa mai bine cu ceilalti , ceea ce creeaza relatii personale si de munca mai bune, pe langa cresterea respectului intre oameni.