Ai avut senzatia ca timpul curge mai repede si rar reusesti sa duci la bun sfarsit toate sarcinile pe care ti le-ai propus pentru ziua sau luna? Multi oameni au o idee distorsionata asupra modului in care isi petrec timpul, deoarece petrec mult timp uitandu-se la televizor sau pe internet.

Aceste dispozitive au capacitatea de a ne distrage suficient de mult pentru a pierde evidenta trecerii timpului real. Urmarim doua-trei emisiuni TV in acelasi timp profitand de reclame, discutam cu mai multi prieteni in acelasi timp, petrecem ore intregi jucand jocuri online sau uitandu-ne la fotografiile pe care alte persoane le-au incarcat pe retelele de socializare. Este timpul sa nu avem neaparat bugetul de zi cu zi, cu atat mai putin pe luna.

Nu inseamna ca nu avem dreptul sa dedicam ceva timp inutilitatilor vietii, ci ca este esential sa fim atenti la numarul de minute pe care le petrecem in ea pentru a folosi mai eficient timpul zilnic. Acordarea atentiei modului in care ne petrecem timpul ne va garanta o perspectiva mai buna pe 31 decembrie, cand faceti evaluarea anuala, si puteti spune cu mandrie ca v-ati atins obiectivele si v-ati optimizat viata.

Evitati „orele suplimentare gratuite” Daca munca dumneavoastra are o politica nescrisa de „supramenaj” si, prin urmare, nu doriti sa plecati la timp pentru a nu fi primul care paraseste biroul, chiar daca ati ajuns mai devreme, este decizia dvs. fa asa Asa. Sa stai la serviciu mai multe ore decat ai fost angajat sa lucrezi este propriul tau decret si depinde de tine sa schimbi acest obicei.

Nu are sens sa te compari cu un „workaholic” sau un workaholic, le place sa lucreze mai mult decat sa faca orice altceva, mai mult decat timpul in familie, mai mult decat sexul in multe cazuri; De aceea vor face tot posibilul pentru a gasi lucruri de facut in birou, chiar daca inseamna sa genereze probleme sau solutii confuze. Dependentii de munca pot fi foarte eficienti daca au de lucru, dar daca au terminat, vor gasi o modalitate de a ramane mai mult timp. Acest lucru nu este apreciat de colegi sau de sefi.

Anulati intalnirile fata in fata

Pe masura ce tehnologia avanseaza, este important sa protejati identitatea personala, incercati sa evaluati cat de esential este sa vedeti persoana fata in fata pentru a discuta un subiect. Timpul pe care il petreci pregatind cafeaua, asteptand persoana sau mergand la biroul ei este pierdut. Cand ai noroc, sunt 15 sau 20 de minute care trec fara sa obtii nimic semnificativ.

Opriti amanarea „Pentru multi dintre noi, radacina amanarii noastre este dorinta noastra de a face lucrurile corect – cu cat suntem mai perfectionisti, cu atat amanam mai mult, pentru ca ne este frica sa luam o decizie gresita sau sa incurcam lucrurile inainte de a incepe, „, spune Ifould. „Daca aveti tendinta de a pierde timpul inainte de a incepe proiecte importante, amintiti-va ca inceperea, chiar si pentru doar 10 minute, va va ajuta sa faceti lucrurile mai posibile. Obisnuieste-te cu ideea ca lucrurile sunt suficient de bune inainte de a fi perfecte, daca incepi acum, vei avea timp sa le imbunatatesti mai tarziu.

Auditeaza -ti timpul  

Obtineti un ceas cu alarma

Incepand de cand va treziti, setati alarma sa sune la fiecare 30 de minute, dar evitati sa o setati exact la ora sau jumatate de ora, adica 11 sau 17 minute

Cand alarma se stinge, scrieti reduceti ceea ce faceti acum, apoi setati alarma sa se sune in alte 30 de minute

Efectuati aceasta actiune pe tot parcursul zilei

Incercati acelasi lucru in zilele urmatoare, dar setati alarma la un minut diferit in fiecare zi, astfel incat sa nu o setati automat incercand sa inselati. Alternativ, incercati sa va auditati timpul in zile alternative sau sapte zile aleatorii intr-o perioada de trei saptamani, pentru a va oferi o imagine mai precisa a modului in care va folositi timpul.

Cand colectati informatiile de mai multe zile, le veti putea analiza. Alegeti cum doriti sa va folositi timpul, acesta poate fi din punct de vedere al importantei (foarte important, util, oarecum util, nesubstantial), sau in functie de scopurile dvs. (timpul in familie, administrare personala, munca, relaxare etc.)

Ce concluzii putem trage din aceste noi informatii? Ati descoperit un model despre cat de productiv esti pe parcursul zilei? Puteti vedea modalitati simple de a va schimba prioritatile, de a elibera mai mult timp? Cum iti poti restructura ziua?