Marketingul clasic verus marketingul digital in 2019 si de ce sa folosesti advertoriale seo

 Lumea se schimba in fiecare zi – iar universul marketing se tine de aceasta tendinta. Desi acum cativa ani presa scrisa era un etalon pentru publicitatea serviciilor si business-urilor care doreau sa-si faca brandul mai vizibil, azi media digitala a devenit una din cele mai eficiente si rentabile cai de marketing. Se vorbeste in ultima vreme despre acest razboi marketing clasic versus marketing digital.

Partea buna este ca o afacere nu trebuie sa aleaga neaparat, pentru ca cele doua componente se pot utiliza impreuna pentru rezultate mai dinamice. Daca un business doreste sa-si extinda portofoliul de clienti si sa-si largeasca orizonturile in 2019, atunci primul pas este sa se familiarizeze cu marketingul traditional si marketingul digital, pentru a determina cum pot acestea sa aduca un plus de valoare afacerii. Vezi aici mai multe informatii despre SEO

Marketingul clasic

Pentru a intelege avantajele si dezavantajele marketingului traditional, in primul rand trebuie sa stim exact ce presupune marketingul clasic. Poarta numele de marketing traditional orice forma de marketing care are loc in afara internetului – aici intra inclusiv materialele tiparite (panourile publicitare si anunturile), difuzarea (reclamele tv sau radio), corespondenta directa, telefonul si alte mijloace media clasice.

Marketingul traditional este deseori primul lucru pe care il iau in considerare firmele atunci cand isi traseaza strategia de marketing. Consumatorii sunt invatati si asteapta sa li se aduca in fata acest tip de continut. Insa marketingul clasic are si dezavantaje. In primul rand, este mai costisitor decat marketingul digital. Costa mai mult sa faci o reclama la televizor decat un filmulet promo pe YouTube.

Apoi, este dificil pentru un business sa inregistreze acelasi avantaj pe care l-ar avea in urma implementarii solutiilor de marketing digital (advertoriale seo, articole pe blog, postari pe Facebook etc). Conform studiilor, in 2018, peste 4 miliarde de oameni din toata lumea utilizau internetul. Este greu de imaginat ca o strategie directa de corespondenta sau un anunt in ziar ar putea fi comparat cu o asemenea audienta pe care o ofera marketingul online.

In ciuda acestor dezavantaje, marketingul traditional ar putea fi in continuare un instrument eficient, in special pentru firmele mici. Daca publicul este limitat la o anumita zona, nu e necesar ca bugetul de marketing sa fie risipit pe advertoriale seo care vor ajunge la persoane din afara ariei respective.

Pentru ca beneficiati de o forma de marketing nu inseamna ca trebuie sa o ignorati pe cealalta. De fapt, multe persoane aleg sa utilizeze in paralel marketingul traditional si marketingul digital (advertoriale seo, postari Facebook, articole blog etc), pentru a maximiza rezultatele.

Beneficiile marketingului digital (advertoriale seo, postari blog, articole etc)

In 2019, marketingul digital ofera afacerilor si utilizatorilor o multime de beneficii. De exemplu, social media este unul din cele mai puternice instrumente de marketing digital si poate fi in general accesat gratuit. Conturile de socializare va pot aplifica audienta si va pot ajuta sa va gasiti un loc unic in comunitatea online.

Un alt avantaj al marketingului digital este ca permite masurarea cu usurinta a succesului campaniei. In cazul marketingului traditional, este posibil sa puteti anticipa cate persoane vor citi ziarul in care v-ati facut publicitate sau cate pliante puteti imparti. Cu toate acestea, va fi dificil sa anticipati daca respectiva campanie de marketing a avut un raspuns pozitiv din partea celor care au luat contact cu ea. Acest lucru este valabil si pentru advertoriale seo – puteti cuantifica numarul vizitelor pe site provenite din linkurile inserate in aceste articole.

Marketingul digital (advertoriale seo, postari blog, articole etc) permite monitorizarea progresului in timp real. Puteti monitoriza markerii importanti cum ar fi vizitatorii unici sau numarul paginilor accesate – iar aceste date pot oferi o perspectiva excelenta asupra performantei site-ului. In plus, puteti urmari date cum ar fi timpul de incarcare a unei pagini, pentru a corecta eventualele greseli ce pot afecta experienta utilizatorului.

Un ultim beneficiu este ca marketingul digital permite o conversatie bidirectionala intre public si site. Prin intermediul retelelor de socializare si a propriului website, o afacere poate primi cu usurinta feedback din partea clientilor. Nu trebuie sa va subestimati puterea personalitatii. Cateva tweet-uri amuzante, postari sau advertoriale seo de calitate pot contribui la crearea unui brand placut si angajat, un brand care ii va determina pe clienti sa revina pe site.