Sfaturi cum sa fii mai putin emotional

Emotiile joaca un rol crucial in viata noastra. Ele sunt simturile psihicului nostru si sunt la fel de puternice ca si simturile noastre fizice. Emotiile tale iti spun ce iti place si ce nu-ti place, ce vrei si ce nu, si pentru ca transmit mesaje atat de importante, trebuie sa aduci constientizare si recunoastere sentimentelor tale. Cu toate acestea, atunci cand esti controlat de emotiile tale, acestea iti pot afecta serios capacitatea de a performa si de a gandi clar in situatii cruciale.

Daca vrei sa stii cum sa fii mai putin emotional, citeste mai jos

Alunga gandurile auto-sabotante

Nu trebuie sa cazi intr-o stare de autocompatimire si de ura interna. Imaginile media ale corpului perfect, stilul de viata perfect, munca perfecta si altele asemenea sunt destinate sa ne faca pe toti sa ne simtim mai buni. Poti alege daca doresti sau nu sa scapi de aceste ganduri. Nu te mai compara cu ceilalti. In momentul in care te compari cu ceilalti, iti reduci propria valoare unica. Ai talente, abilitati care sunt unice. Detine-le si lasa-le sa straluceasca sau sa dispara, dupa cum este necesar. Comparatia este pentru preturi, nu pentru oameni. Daca ai iesit la intalniri cu escorte Constanta, nu incepe sa-ti faci ganduri despre ce va fi dupa intalniri sau cum se va desfasura relatia.

Nu anticipa viitorul

Pentru ca probabil te vei insela cu privire la rezultat! Cand incepi sa te gandesti: ,,Nu cred ca voi reusi”, este prea usor sa incepi sa devii speriat. Daca nu te preocupi de consecinte, nu exista frica sau ingrijorare. Pur si simplu actioneaza dupa instinctul tau. Nu poti prezice viitorul, asa ca de ce sa incerci? Daca trebuie absolut sa -ti imaginezi viitorul, imagineaza-te pe tine in 5 minute, pierzandu-ti calmul. Vrei sa fii acea persoana? Probabil ca nu! Utilizeaza imagini negative pentru a determina cine nu doresti sa fii.

Detaseaza-te de situatie

Gandeste-te la viata ta si la ce se intampla in jurul tau ca un film. Ridica-te deasupra a ceea ce se intampla si prefa-te ca observi pe altcineva, nu pe tine insuti. Aceasta actiune iti permite sa interpretezi in mod obiectiv o situatie fara a-ti implica emotiile. Imagineaza-ti ca privesti situatia ca un strain, fara cunostinte prealabile despre subiect si fara implicare  emotionala. Odata ce te detasezi de emotii, nu-ti vei permite sa fii subiectiv; in schimb, ramai obiectiv, ca un medic care trateaza un pacient. In programarea neuro-lingvistica, aceasta tehnica se numeste ,,reincadrare”.

Gandeste logic

In loc sa presupui lucruri bazate pe frica, furie sau reactii emotionale similare, lucreaza pur si simplu cu fapte. Logica combate adesea emotiile scapate de sub control si iti permite sa vezi realitatea in orice situatie. La urma urmei, realitatea este in afara capului tau – nu interpretarea ta de ea. Daca iti este frica sa nu te descurci bine intr-un interviu de angajare , reaminteste-ti faptele.

Cunoaste-ti emotiile

Din cand in cand, emotiile pot fi bune. Le avem dintr-un motiv – daca nu ar fi utile, nu le-am fi evoluat. De fapt, studiile arata ca atunci cand ne indepartam de instinct, uneori (de obicei, cand avem putina energie) luam decizii mai bune . Deci, daca simti ceva, determina daca este valid. Daca este, poate doresti sa-l urmezi. Daca nu este valid, scapa de acesta. Daca instinctul pe care il ai este paranoic, nevrotic, ingrijorator, infricosator incearca sa scapi de acesta.

Respira adanc

Respiratiile profunde iti mentin calmul in situatii dificile si iti pot imbunatati semnificativ starea generala de sanatate. Incearca cateva dintre aceste metode pentru a utiliza respiratia pentru a-ti stabili emotiile: Respira prin nas timp de 2 secunde. Tine-ti respiratia timp de 4 secunde. Respira prin gura timp de 4 secunde. Repeta modelul pana cand simti ca emotiile se retrag.