E rau sa vorbesti singur? Cum afecteaza acest obicei creierul? Exista o modalitate corecta de a face acest lucru? Sa aruncam o privire mai atenta la raspunsurile la aceste intrebari.

Sunt multe momente in care vorbirea se intampla doar spontan , cand te grabesti si cauti cheile casei tale, inaintea unei expozitii sau a unui eveniment important sunt cateva dintre cele mai tipice exemple.

A vorbi cu tine nu este un indiciu ca esti o persoana ciudata sau ca ceva nu este in regula cu tine . Acest obicei este practicat de multi oameni si acestea sunt de obicei mai multe decat crezi.

Si nu ne referim doar la obiceiul de a ne gandi la unele chestiuni in tacere, ci si la a vorbi cu voce tare cu noi insine si, uneori, chiar a raspunde la intrebarile puse .

Acest lucru se intampla din diverse motive, mai ales atunci cand ne supunem emotiilor precum furia, nervii sau concentrarea ridicata . Dar stii de ce a vorbi singur este bun pentru creierul tau? Descopera raspunsul la aceasta intrebare.

Beneficiile vorbirii singure sunt multiple si foarte interesante.

5 moduri in care vorbirea afecteaza pozitiv creierul

Exista o mare diferenta intre un dialog cu tine insuti, sa stii ca este o conversatie cu sinele tau si sa ai o discutie cu un agent extern pe care doar tu il poti percepe.

Clarificat acest lucru, exista mai multi care teoretizeaza ca atunci cand vorbim cu voce tare cu noi insine, ne incetinim gandurile, printre altele, ceea ce ajuta la procesarea lor mai eficient .

In general, acest lucru se datoreaza faptului ca centrii de limbaj ai creierului intra in actiune . Acum, va aratam modurile in care acest obicei va poate aduce beneficii creierului.

1. Accelereaza procesul de invatare

A vorbi singur va poate imbunatati foarte mult procesul de invatare . Expertii au aratat ca acest obicei ajuta la consolidarea informatiilor stocate in memoria pe termen lung.

Punand intrebari, raspunzand la ele si punand la indoiala raspunsurile, jucati rolul unui profesor sarguincios care incearca sa-si determine elevii sa faca tot ce le poate si sa-si consolideze cunostintele .

2. Poate reduce nivelul de stres

S-a demonstrat ca in momentele de confuzie, tristete, furie sau stres, efectuarea unui monolog poate fi benefica pentru atenuarea acestor sentimente . Daca nu ai facut-o, poti incerca sa-ti faci acest obicei si sa-l consideri ca pe un fel de terapie pentru a elibera tensiunea.

Retineti ca nivelul prelungit de stres poate afecta negativ sanatatea creierului si a corpului in general.

3. Ajuta la mentinerea concentrarii

Un studiu publicat in Acta Psychologica a aratat ca iti pune intrebari retorice in timp ce indeplinesti sarcini tehnice iti poate creste nivelul de concentrare .

Acest lucru se datoreaza faptului ca auto-vorbirea este un instrument util pentru revizuirea procedurilor si depanarea , astfel incat sa va intrebati cu voce tare daca acest obiect se potriveste sau nu intr-o gaura, de exemplu, este adecvat in aceste cazuri.

Pe langa faptul ca evacueaza alte frustrari, este probabil ca repetarea instructiunilor si proceselor cu voce tare sa-ti sporeasca cunostintele despre acest subiect . Si uneori te poate face sa te razgandesti daca te gandesti sa renunti, pentru ca vorbind cu tine insuti astfel, iti vei aminti progresul tau.

4. Cresteti nivelul de motivatie

Uneori avem sentimente de blocaje care apar din senzatia ca un anumit obiectiv sau proiect a blocat . Aceasta gandire negativa poate fi minimizata daca folosim instrumentul de auto-vorbire pozitiva.

Cuvinte precum „Fa o treaba buna!”, „Te poti descurca cu asta!” sau „Esti doar putin scunda!” iti ridica automotivatia si, fara a fi spuse cu voce tare, capata mai multa putere. La urma urmei, sunetul ajuta la intarirea informatiilor .

Luati in considerare ca aceste fraze, conform unui studiu din 2014, atunci cand sunt pronuntate la persoana a doua sau a treia, functioneaza mai bine la dvs. Acest lucru se datoreaza faptului ca prin utilizarea acestor pronume creezi sentimentul ca vorbesti cu o alta persoana, ceea ce da nastere la detasare emotionala, atenuand astfel functiile de anxietate asociate scopului pe care il crezi a fi blocat.

5. Ajuta la procesarea sentimentelor complexe

Uneori, exista experiente personale pe care nu doriti sa le impartasiti cu terte parti sau cu cei mai apropiati. In situatii ca acestea, probabil ca veti cauta sa le imbunatatiti putin inainte de a le expune .

Pentru aceasta, este necesar sa luati ceva timp, sa reflectati si sa segmentati situatia, astfel incat sa se gaseasca cea mai potrivita solutie. Sa vorbesti cu voce tare in intimitatea dormitorului tau, de exemplu, te poate ajuta sa descoperi potentialele preocupari pe care le pot aduce necazurile actuale .

In acelasi mod, a avea un autodialog despre unele sentimente profunde le minimizeaza si le face mai rezolvabile . Sau, in caz contrar, te va ajuta sa accepti situatia, ceea ce ajuta la atenuarea impactului acesteia.

Invata sa vorbesti cu tine insuti in modul corect

Modul in care comunicam cu noi insine poate afecta negativ sau pozitiv gandurile noastre . Monologuri precum „Ce prost sunt!”, „Nu sunt bun de nimic!” sau „A fost groaznic pentru mine!”, de exemplu, sunt premise care tind sa ne submineze stima de sine si sa ne reduca semnificativ simtul valorii.

Acest lucru este cunoscut sub numele de dialog negativ si trebuie sa il evitam cu orice pret . Pentru a face acest lucru, puneti in practica aceste recomandari simple:

Orientati monologul in favoarea dvs

Scenarii pentru a vorbi singur apar frecvent in timpul zilei noastre . Oportunitatile precum pierderea unui obiect, un interviu de angajare sau executarea unei activitati in general, sunt bune pentru dialogul cu sine.

Potrivit unui studiu publicat in jurnalul medical Quarterly Journal of Experimental Psychology , punandu-ti intrebari cu voce tare precum „Unde as pune acest obiect?”, „Unde am vazut ultima data acest lucru?” sau pur si simplu mentionand numele obiectului pierdut va poate ajuta sa il gasiti mai repede fara a crea tensiune .

De asemenea, exista dovezi stiintifice ca incorporarea monologului tau cu voce tare ca o extensie a ideilor tale in timp ce studiezi este foarte utila pentru fixarea si accelerarea intelegerii subiectului studiat.

Daca ai de gand sa incerci sa vorbesti singur, este mai bine sa o faci inteligent.

Asculta ce spui

A vorbi cu voce tare, precum si a asculta cu atentie, se dovedesc a fi combinatii necesare si importante atunci cand vorbesti singur. Acordarea atentiei la ceea ce spun gandurile tale favorizeaza procesul de comunicare interna , influentandu-ti pozitiv capacitatea de a reusi in orice problema pusa in discutie.

Retineti ca acest obicei bine orientat actioneaza ca suport de care aveti nevoie pentru a face fata unei situatii date.

Vorbeste la persoana a treia

Consta in a te referi la tine insuti la persoana a doua sau a treia, cu asta vei crea un sentiment de detasare emotionala si vei putea lua o decizie mai obiectiva si mai clara .

Ce sa-ti amintesti despre a vorbi singur?

  • A te simti confortabil si liber sa te angajezi intr-o conversatie autodirijata poate dura timp , dar retine ca acest lucru este mai frecvent decat crezi.
  • Eliminati stigmatizarea asociata acestei practici, retineti ca va poate beneficia pe termen lung.
  • Un dialog intern bine executat in momente de necaz iti ofera sprijinul necesar pentru a atenua situatia mentionata .
  • Trebuie sa te referi la tine in mod pozitiv si la persoana a treia, asta te va ajuta sa obtii rezultate mai bune.
  • Nu uita sa fii atent la ceea ce spui cand vorbesti singur .